lördag 29 oktober 2016

Livet med Nvidia Shield TV


Under sensommaren gick jag och köpte Nvidias Shield Android TV efter att ha tröttnat på att hoppa mellan olika appar ömsom på smart-TV:n, ömsom på mina konsoler och ändå inte få alla de tjänster jag ville ha.

Jag recenserade den i början av augusti och var nöjd med det mesta. Nu snart tre månader senare kan jag konstatera att min Shield används dagligen. Främst för Netflix, YouTube och SVT Play men också för en del streaming.

Precis som väntat använder jag den nästan aldrig för spel, och det beror dels på att utbudet är för dåligt men framför allt på att mitt spelbehov täcks helt och hållet av Xbox One och PS4.

Precis som jag hade hoppats har Nvidia Shield TV gjort min tillvaro i vardagsrummet enklare och trevligare. Den är snabb, enkel att använda, krånglar inte och ger en stabil upplevelse dag ut och dag in. Efter denna tid har jag också kunnat konstatera att batteritiden i både fjärr- och handkontroll är helt OK. Jag har laddat dem två tre gånger.

Kort sagt var Shield TV värd sin något tilltagna prislapp.

Rekommenderas!