måndag 17 oktober 2016

Battlefield 1 verkar rätt bra...


Battlefield 1 är ett av årets mest efterlängtade spel. En omstart för serien. En tidsresa hundra år tillbaka i tiden. Jag ser fram emot skyttegravshelvetet i digital tappning.

Men det får bli lite senare. Jag har satt ett köpstopp av spel för resten av året. Den lista jag satte ihop i augusti för de kommande månaderna innehöll såväl BioShock: The Collection som Forza Horizon 3, Battlefield 1 och ReCore. Och en hel del annat.

De två förstnämnda spelar jag för fulla muggar (recension här och här) men eftersom jag även bollar mellan The Witcher 3 och Rise of the Tomb Raider, som jag spelar om, har jag insett att tiden inte räcker till annat än så just nu. Stressen att hoppa vidare till nästa spel förtar faktiskt nöjet av det spel jag ägnar tid åt just nu. Därför: köpstopp!

Å andra sidan, den som väntar på något gott... Battlefield 1 har fått finfina recensioner. I Polygon, som ger spelet 9/10, konstateras:
Small issues aside, Battlefield 1 marks an impressive, risk-taking reinvention for the series. That the multiplayer is as good and distinctive as it is is less surprising than a campaign that takes a difficult setting and navigates it with skill and invention. The end result is a shooter than succeeded far beyond my expectations, and one that exists as the best, most complete Battlefield package since 2010.
Det låter onekligen strålande. Battlefield 1 verkar till och med ha fått en bra kampanj, vilket är en förutsättning för att jag ska vara intresserad.

Efter nyår kan jag förhoppningsvis ta mig an detta med ny energi. Då har jag nog även den tid som Battlefield 1 verkar vara värt.